niedziela, 30 listopada 2014

Autoreklama, czyli jak dostać awans?

Autoreklama, czyli jak dostać awans?


Autor: Anna Sawczuk


Unikanie wychylania się ponad przeciętną oraz porządne wykonywanie obowiązków NIE zapewni Ci awansu. Jeśli chcesz pójść wyżej, musisz dać się zauważyć.


Autoreklama, czyli jak dostać awans?Unikanie wychylania się ponad przeciętną oraz porządne wykonywanie obowiązków NIE zapewni Ci awansu. Jeśli chcesz pójść wyżej, musisz dać się zauważyć.Liczy się zaangażowanie w pracę i umiejętność komunikacji, czyli umiejętność stworzenia własnego wizerunku jako odpowiedniej osoby na dane stanowisko, rozwijającej się i idącej do przodu, godnej zaufania

Twoim celem jest wywołanie odpowiedniego wrażenia - przekonania, że bez ciebie wszystko się zawali, jesteś niezbędna. Myśl o tym przez cały czas czytania tego artykułu i myśl o tym, jak się zareklamować. Twój wizerunek jest obrazem ciebie - pomyśl o nim jako o reklamie.

PYTANIA DO PRZEMYŚLENIA
-Jakim jesteś produktem?
-Jaka jest twoja cena?
-Gdzie pracujesz?
-Jak jesteś opakowany?
-Jak cię widzą?
-Kto, jak i kiedy cię promuje?
-Co chcesz osiągnąć?

CO WARTO WYKORZYSTAĆ I JAK TO ZROBIĆ?

1. Jaka wizja mnie samej najlepiej będzie się sprzedawała w mojej firmie?

-Pomyśl o tym! Co lubi prezes? Czy jesteś taki, jakiego on chciałby widzieć?
-Jestem dobrze zorganizowana i mam silną motywację
-Ciężko pracuję i mam świetną wydajność
-Jestem pomysłowy i energiczny
-Jestem punktualna i obowiązkowa,
-Jestem zaangażowany w pracę,
-Jestem lojalna
-Uważam, że oryginalność = autentyczność
-Wszyscy mają do mnie zaufanie
-Wciąż pracuję nad sobą
-Jestem odważny i wytrwały

2. Pokaż się!

Na Twój sukces tylko w 10% wpływa wykonywanie pracy, w 30% wizerunek, a aż w 60% zaznaczanie swej obecności. Pokaż, że istniejesz!

Nasza klientka pod okiem doradcy kariery ściśle zaplanowała swój awans. Najpierw zorganizowała szkolenie dla kolegów i koleżanek z działu, potem zaprosiła przełożonych na obronę swojej pracy podyplomowej. Przygotowała tez swoje wystąpienie na ogólnopolskiej konferencji. Wszystko to miało na celu pokazanie się jako osoba aktywna, która na ciekawe pomysły, wie, co się dzieje w branży, wciąż się uczy i ma wiele znajomości. Była jedyną kandydatką i została szefem działu.

Co Ty możesz zrobić?

Zgłoś się na ochotnika do reprezentowania firmy na szerszych wodach, dla szefa wydrukuj efekty własnej pracy, dla kolegów przygotowuj ciekawe wystąpienia. Wszystko może zrobić dobre wrażenie - albo je popsuć. Zanim weźmiesz się więc do pracy, przestudiuj uważnie punkt 1.

Aby promować siebie potrzebne są duże zdolności adaptacyjne, dużo szczęścia, talentu, pracowitości i układów. Zdarza się, że ceną jest czasem konformizm i rezygnacja z indywidualizmu. Zwykle jednak warto pozytywnie się wyróżnić i być osobą niepowtarzalną i twórczą.

3. Wizerunek zawodowy
-Ukryj słabości, wyeksponuj zalety, które wyniosą cię na szczyt
-W pewnych miejscach wypada bywać, w innych nie - czy wiesz, co ceni się u Ciebie w firmie?
-Ważne jest, co czytasz, jak mówisz, kto jest twoim autorytetem - dowiedz się, co jest dobrze widziane.
-Uśmiechaj się do wszystkich,
-Czasem zabłyśnij świetnym pomysłem i pochwal się znajomościami
-I przede wszystkim - bywaj na imprezach firmowych

Warto wszystko robić z umiarem i taktem. Obserwuj innych - jak to się stało, że zaszli tak daleko? Może uda Ci się powtórzyć tę drogę?

Jeśli Ty się poczujesz profesjonalistą, to inni też będą Cię za takiego uważać, bo za zmianą Twojej mentalności pójdą zmiany w Twoim zachowaniu. Nad tym można i trzeba pracować, bo inaczej nudno by było. Poza tym to świetna zabawa.

CYTAT TYGODNIA:

"Doceniamy zalety, ale o nich nie rozmawiamy. Uczciwy sprzedawca, wierna żona, dobry student nie przyciągają takiej uwagi, jak włóczęga i oszust." John Steinbeck

"Geniusz to jeden procent inspiracji i dziewięćdziesiąt dziewięć procent potu." Thomas A. Edison


NA DO WIDZENIA:

Zapożyczanie siły jest dowodem słabości. Człowiek słaby emocjonalnie pożyczy siłę ze swojej pozycji, wyglądu, władzy, doświadczenia, intelektu - w ten sposób osłabia nie tylko siebie, ale i stosunki z innymi. Najlepiej, gdy zawartość dorównuje opakowaniu.

Jakie sposoby Ty stosujesz, by zaistnieć?


Anna Sawczuk
doradca kariery i przedsiębiorczości
http://annasawczuk.wordpress.com
http://pracaikariera.wordpress.com
http://www.aktiff.com.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz