sobota, 2 lutego 2019

Biznesowy dress code dla kobiet

Biznesowy dress code dla kobiet


Autor: Paweł Mazur


Nasz wygląd zewnętrzny pomaga nam w budowaniu autorytetu, zarówno naszego jak i instytucji przez nas reprezentowanej. Właśnie dlatego stał się on jedną z istotniejszych części savoir vivre’u.


Dlaczego savoir vivre w ubiorze biznesowym jest tak ważny?
Etykieta ubioru biznesowego rządzi się swoimi własnymi prawami, które są jasno określone już od bardzo dawna. Dlatego jeżeli zależy nam na tym, abyśmy w naszym środowisku pracy byli postrzegani jako osoba kompetentna i w pełni profesjonalna, musimy je dobrze znać.

Pamiętajmy, także iż pierwsze wrażenie odgrywa naprawdę niezwykle ważną rolę w tym w jaki sposób będziemy postrzegani przez daną osobę na dalszych etapach znajomości. Ta zależność jest zatem najbardziej istotna w przypadku spotkań biznesowych... Niech nasz rozmówca od początku wie, że ma do czynienia z profesjonalną i kompetentną osobą. Co więcej, swoim wyglądem zewnętrznym wyrażamy także szacunek do klientów czy naszych współpracowników.

Rady dla Pań
Kobiety są w o tyle dogodniejszej sytuacji niż mężczyźni, iż mogą w sposób dowolny manipulować podstawowymi elementami swojego stroju, np. spodnie zamieniać na spódnicę czy też dobrać dodatki w postaci różnorodnej biżuterii, oczywiście w granicach zdrowego rozsądku.

Co więcej równie elegancko, klasycznie i profesjonalnie prezentują się panie w spodniach na kanty oraz bluzkach z kołnierzykiem jak i w odpowiednio dobranej sukience.

Schludny strój, odpowiednio dobrany do sytuacji, a także skromne dodatki, klasyczna fryzura i bardzo delikatny makijaż stanowią najważniejsze elementy tzw. biznesowego dress codu dla kobiet.

Jednak istotne miejsce zajmują w nim także kolory. Za najlepszy wybór w etykiecie ubioru biznesowego uznaje się neutralne i eleganckie barwy takie jak biel, czerń, a także odcienie szarości granatu, a nawet stonowaną zieleń, beż oraz bordo.


Najczęściej popełniane błędy
Jednym z najczęściej popełnianych błędów w biznesowej etykiecie jest odsłonięcie zbyt dużej ilości ciała. Co to oznacza? Kobietom zdarza się czasami założyć bluzkę ze zbyt głębokim dekoltem lub z mocno prześwitującego materiału. Nie powinno się także odsłaniać ramion i ubierać koszulek na ramiączkach.

Kolejnym błędem jest przesadzony makijaż w ostrych odcieniach, a także nadmiar biżuterii czy innych dodatków. Koniecznością jest z kolei zakładanie rajstop do spódnicy.


Artykuł powstał we współpracy z: http://www.e-galante.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

3 komentarze:

  1. Mialam bardzo duzo problemów z dress codem. Nie ukrywam, że pracuje od nie dawna i zwyczajnie nie do konca wiezialam w co powinnam sie ubrac. U aktualnego pracodawcy na szczescie jednak mamy dostawce odzieży roboczej http://zender.com.pl/katalog-odziezy-damskiej/lotniska i jest duzo latwiej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aktualnie troche sie zmienia i w trakcie i po koronie, firmy coraz czesciej rezygnuja ze swoich biur. Przez co dresscode bedzie stopniowo malal na znaczeniu:) jzu to widac. Wiele firm decyduje sie na skorzystane z wirtualnych biur np.tu bo okazalo sie ze tak jest zwyczajnie latwiej

    OdpowiedzUsuń